Fenomen Scratcha – jak jedno narzędzie uczy miliony dzieci programowania komputerowego

W wielu krajach nauka kodowania została wdrożona do podstawy programowej lekcji informatyki. Języków programowania dla dzieci powstaje coraz więcej.
Chatbot “Edzia” pomoże nauczycielom w organizacji zdalnej edukacji

Centralny Dom Technologii, Fundacja Centrum Cyfrowe, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Fundacja Szkoła z Klasą i IBM stworzyli wspólnie program komputerowy, który będzie odpowiadał na pytania nauczycieli dotyczące zdalnej edukacji.
Kulturalna turystyka w czasie pandemii

Jak nazwać czas, w którym nieszczególnie możemy się przemieszczać, a jak na złość, nawet tym, którzy robią to bardzo rzadko uruchomiła się przekora i też chcą wyruszyć w nieznane? Jak pokonać barierę odległości, mórz, oceanów, czy środków transportu w czasie zakazu rusza...
Wywiad z Zytą Czechowską – Nauczycielem Roku 2019

Upatruję w tej trudnej sytuacji szansę na zmianę podejścia do cyfrowej szkoły dyrektorów, nauczycieli i rodziców. Mam nadzieję, że istnieją duże szanse na rozkwit i rozwój nowoczesnej szkoły. Warto, aby to doświadczenie i nabyte umiejętności wykorzystać do celów budowani...
Praca zdalna – czy zawsze jest możliwa?

Praca poza przestrzenią służbową nie jest nowością – wielu ludzi pracuje tak od dawna. Jednak rzeczywistość, jaka nas spotkała podczas epidemii Covid19, zaskoczyła dużą część społeczeństwa – tak samo pracodawców, jak i pracowników.
Włącz sobie kulturę! Kulturalne pogotowie nadciąga

Szeroko pojęta kultura podjęła dziś rękawicę i eksperymentuje jak nigdy z nowymi technologiami. Mówią, że potrzeba matką wynalazku i chyba ta potrzeba była nam zwyczajnie niezbędna, by odkurzyć czasem nieco zgnuśniałe formy.
Druk 3D i jego znaczenie w walce z pandemią

Drukowanie przestrzenne, wbrew obiegowym opiniom, nie jest nowością. Pierwsze drukarki 3D wprowadzono na rynek już w 1986 roku jednak dopiero teraz dochodzi do potężnych zmian w podejściu do tych technik wytwarzania. Technik 3D, które – jak widać chociażby podczas epidem...
Pandemia – jak opanować chaos i frustrację w szkole?

Dotychczasowe zaniedbania w metodach uczenia jeszcze bardziej uwidoczniły się wraz z rozpoczęciem kwarantanny. Pojawił się chaos komunikacyjny w szkołach, a wraz z nim frustracja przeciążonych pracą uczniów i nauczycieli oraz rodziców, którzy nagle musieli przejąć edukac...
Aktualizacja systemu! Trudna lekcja kompetencji dla nauczycieli i dyrektorów

O kompetencjach przyszłości mówimy zazwyczaj w kontekście kształcenia ich u uczniów, jednak gdy patrzę na doświadczenia ostatnich kilkunastu dni, wiem, że to były i są umiejętności kluczowe dla dyrektorów i nauczycieli, którzy w ciągu kilku dni musieli przestawić szkoły ...
Rozmawiamy z Bartkiem Jarkiewiczem – twórcą akcji #DrukarzeDlaSzpitali

#DrukarzeDlaSzpitali to oddolna inicjatywa powstała w celu wsparcie szpitalnych bohaterów walczących na froncie z wirusem SARS-CoV2. Akcja zorganizowała grupę entuzjastów druku 3D i profesjonalnych firm, które pro bono drukują środki ochrony dla lekarzy i służb mundurowy...
Fenomen Scratcha – jak jedno narzędzie uczy miliony dzieci programowania komputerowego

W wielu krajach nauka kodowania została wdrożona do podstawy programowej lekcji informatyki. Języków programowania dla dzieci powstaje coraz więcej.
Chatbot “Edzia” pomoże nauczycielom w organizacji zdalnej edukacji

Centralny Dom Technologii, Fundacja Centrum Cyfrowe, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Fundacja Szkoła z Klasą i IBM stworzyli wspólnie program komputerowy, który będzie odpowiadał na pytania nauczycieli dotyczące zdalnej edukacji.
Kulturalna turystyka w czasie pandemii

Jak nazwać czas, w którym nieszczególnie możemy się przemieszczać, a jak na złość, nawet tym, którzy robią to bardzo rzadko uruchomiła się przekora i też chcą wyruszyć w nieznane? Jak pokonać barierę odległości, mórz, oceanów, czy środków transportu w czasie zakazu rusza...
Wywiad z Zytą Czechowską – Nauczycielem Roku 2019

Upatruję w tej trudnej sytuacji szansę na zmianę podejścia do cyfrowej szkoły dyrektorów, nauczycieli i rodziców. Mam nadzieję, że istnieją duże szanse na rozkwit i rozwój nowoczesnej szkoły. Warto, aby to doświadczenie i nabyte umiejętności wykorzystać do celów budowani...
Praca zdalna – czy zawsze jest możliwa?

Praca poza przestrzenią służbową nie jest nowością – wielu ludzi pracuje tak od dawna. Jednak rzeczywistość, jaka nas spotkała podczas epidemii Covid19, zaskoczyła dużą część społeczeństwa – tak samo pracodawców, jak i pracowników.
Włącz sobie kulturę! Kulturalne pogotowie nadciąga

Szeroko pojęta kultura podjęła dziś rękawicę i eksperymentuje jak nigdy z nowymi technologiami. Mówią, że potrzeba matką wynalazku i chyba ta potrzeba była nam zwyczajnie niezbędna, by odkurzyć czasem nieco zgnuśniałe formy.
Druk 3D i jego znaczenie w walce z pandemią

Drukowanie przestrzenne, wbrew obiegowym opiniom, nie jest nowością. Pierwsze drukarki 3D wprowadzono na rynek już w 1986 roku jednak dopiero teraz dochodzi do potężnych zmian w podejściu do tych technik wytwarzania. Technik 3D, które – jak widać chociażby podczas epidem...
Pandemia – jak opanować chaos i frustrację w szkole?

Dotychczasowe zaniedbania w metodach uczenia jeszcze bardziej uwidoczniły się wraz z rozpoczęciem kwarantanny. Pojawił się chaos komunikacyjny w szkołach, a wraz z nim frustracja przeciążonych pracą uczniów i nauczycieli oraz rodziców, którzy nagle musieli przejąć edukac...
Aktualizacja systemu! Trudna lekcja kompetencji dla nauczycieli i dyrektorów

O kompetencjach przyszłości mówimy zazwyczaj w kontekście kształcenia ich u uczniów, jednak gdy patrzę na doświadczenia ostatnich kilkunastu dni, wiem, że to były i są umiejętności kluczowe dla dyrektorów i nauczycieli, którzy w ciągu kilku dni musieli przestawić szkoły ...
1
2
3